Általános szerződési feltételek
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
(ÁSZF)
http://www.holnapottabor.hu
webáruházból történő vásárláshoz
1.1. Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a http://www.holnapottabor.hu domain név alatt működő, minőségi palackozott borok értékesítésével kapcsolatos tevékenységre irányuló webáruház (a továbbiakban: Webáruház) Üzemeltetője,a Holnap Ott Kft. mint termékeket értékesítő gazdasági társaság (a továbbiakban: Szolgáltató) és az általa értékesített termékeket megvásárló 18. életévét betöltött fogyasztó (a továbbiakban Fogyasztó és/vagy Vásárló ) között létrejövő szerződés olyan általános szerződési feltételeit jelentik, amelyeket a Fogyasztó a szolgáltatások igénybe vételével kifejezetten elfogad és magára nézve kötelező erejűnek ismer el, valamint amelyeket mind a Szolgáltató, mind pedig a Fogyasztó köteles figyelembe venni és megtartani a közöttük létrejött szerződéses jogviszony keretében.
1.2.A Fogyasztó személyes adatainak kezeléséről az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezik.
1.3 A Webáruház) használatához kapcsolódó olyan technikai jellegű tájékoztatásokat, részletes feltételeket, melyeket jelen Általános Szerződési Feltételek nem tartalmaznak, a Webáruház felületein elérhető további információk tartalmazzák.
1.4. A szerződés nyelve magyar.
1.5. A szerződés elektronikus úton (online) megkötött szerződésnek minősül, azt a Szolgáltató nem iktatja.
- A Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
- Fogyasztó Webáruház használatával elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen Általános Szerződési Feltételekben foglalt rendelkezéseket, tudomásul veszi és elfogadja továbbá, hogy alkoholtartalmú italt kizárólag 18. életévüket betöltött személyek rendelhetnek.
- Szolgáltató adatai
Holnap Ott Kft.
Székhely és levelezési cím: 8000 Székesfehérvár, Kinizsi utca 29.
Telefonszáma: +36 20 3371480
Email cím: info@holnapott.hu
Cégjegyzékszám: Cg: 04-09-025428
Bejegyző bíróság megnevezése: Székesfehérvári Törvényszék Cégbírósága
Adószám: 25046054-2-07
Tárhelyszolgáltató neve: NeoSoft Informatikai Szolgáltató Kft.
Tárhelyszolgáltató székhelye: 8000 Székesfehérvár, Távírda utca 2/A
Tárhelyszolgáltató elérhetősége:
3.Megvásárolható termékek, árak, akciók
3.1. A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját.
3.2. A Webáruházban a Szolgáltató részletesen feltünteti a termékek nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Honlapon megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt, továbbá a borok esetében az esetleges évjárat eltérés miatt.
3.3. A Webáruház az árváltoztatás jogát fenntartja. Árváltoztatás esetén a megrendelt termék a rendelési áron kerül leszállításra.
3.4. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre a Szolgáltató teljes körűtájékoztatást ad az akcióról.
- Webáruházban történő vásárlás
4.1. A Honlap, illetve a Webáruház tartalmának minden része elérhető a Fogyasztó részére regisztráció nélkül, így a vásárlás sincs regisztrációhoz, majd belépéshez kötve.
A megrendeléshez a Fogyasztó a megrendelés Szolgáltató általi teljesítéséhez kötelezően meg kell adnia alábbi adatokat:
- Vezetéknév
- Keresztnév
- Email cím
- Lakcím: irányító szám, település neve, utca név, házszám
- Szállítási cím: (amennyiben a lakcímtől eltér)
- Számlázási cím:
Nem kötelező megadni (de a megrendelés teljesítését segíti):
Megrendelő telefonszáma:
4.2. Regisztráció
Fogyasztó, ha a Webáruházba regisztrálni kíván, akkor a következő adatokat kell megadnia a Szolgáltató részére:
- Vezetéknév
- Keresztnév
- Email cím
- Jelszó
A megrendelés teljesítéséhez további adatok megadása szükséges:
- Lakcím: irányítószám, település neve, utca, házszám,
- Szállítási cím (amennyiben a lakcímtől eltér)
A regisztráció sikeréről a Szolgáltató e-mailben tájékoztatja Fogyasztó és a megadott e-mail címre az aktiváláshoz szükséges linket küld, amellyel a Fogyasztó regisztrációját megerősítheti, és ezt követően beléphet a Webáruházba.
Fogyasztó jogosult a regisztrációját bármikor törölni, illetve töröltetni az info@holnapott.hu e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően a Szolgáltató a lehető legrövidebb időn belül gondoskodik a regisztráció törléséről. A Fogyasztó felhasználói adatai a törlést követően eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.
A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag a Fogyasztó a felelős. Amennyiben Fogyasztó tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Szolgáltatót.
Fogyasztó vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.
4.3. Megrendelés folyamata
A Felhasználó a keresett termékeket kategóriánként vagy a „Termék keresése” menüponttal választhatja ki.
A kiválasztott termék nevére ráklikkelve megjelenik a termék ismertetője. Mennyiséget a „Kosárba rakom” felirat alatt található +/- jelek segítségével módosíthat a Felhasználó. Ha a kiválasztott terméket Fogyasztó szeretné megvásárolni, akkor a „Kosárba rakom” gomb segítségével kezdeményezheti a vásárlást.
Miután Fogyasztó kosarába helyezte a megrendelni kívánt terméket, folytathatja a vásárlást a „Tovább vásárolok” gombra kattintva.
A kosár tartalma és a fizetendő összeg mindig megjelenik a „Kosár tartalma” gombra kattintva. A megrendelés befejezéséig bármikor módosítható a megvásárolni kívánt darabszám a „Kosárba rakom” felirat alatt található +/- jelek segítségével, a ne kívánt tétel törlendő.(A „kuka” ikonra kattintva a kosár tartalmából a megjelölt tétel törlődik.)
Amennyiben Fogyasztó a megvásárolni kívánt termékeket kiválasztotta és a kosárba helyezte, a „Megrendelés” gomb segítségével véglegesítheti rendelését. A „Megrendelés” gombra kattintva megjelenő felületen a Fogyasztónak meg kell adnia a személyes adatait, fizetési, szállítási, számlázási adatokat. Bármely fizetési mód választása esetén a termék a Magyar Posta Zrt. vagy a DPD Hungária Futárpostai és csomagküldő Szolgáltató Kft. igénybevételével kerül kiszállításra és a kiszállítás díja a termék árához hozzáadásra kerül.
Szolgáltató kéri a Fogyasztót, hogy minden esetben ellenőrizze le a megrendelés elküldése előtt az adatlapon szereplő adatait, a kiszállítási címet, elérhetőséget.
A megrendelés elküldéséhez a Fogyasztónak el kell fogadnia az ÁSZF-et és az Adatkezelési tájékoztatót, illetve a megfelelő jelölőnégyzet bejelölésével nyilatkoznia kell arról, hogy alkohol tartalmú termék vásárlása esetén a 18. életévét betöltötte. E feltételek nélkül a Felhasználó megrendelést nem tud leadni a Webáruházban.
Ekkor is lehetősége van a Fogyasztónak a Hírlevélre feliratkozásra.
Ha Fogyasztó leellenőrizte a megrendelését és minden adatot rendben talált, akkor a „Megrendelés” gombbal véglegesen elküldésre kerül a Fogyasztó megrendelése.
A Fogyasztó a "Megrendelés" gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni és nyilatkozata fizetési kötelezettséget von maga után a Szolgáltató visszaigazolása esetén.
A megrendelés feladása a „Megrendelés” gombra kattintással történik, ami a Fogyasztó részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.
Szolgáltató hamarosan a megadott e-mail címen értesítést küld a megrendelés visszaigazolásáról. A megrendelés sikerességéről a Webáruház felülete tájékoztatja a Fogyasztót, illetve a Szolgáltató a megrendelést a 4.6. pontban meghatározott módon és időben visszaigazolja a Felhasználó részére.
Ha Fogyasztónak a visszaigazoló e-mailben foglaltakkal kapcsolatban kérdése merülne fel, Szolgáltatóval e-mailben vagy telefonon is fel tudja venni a kapcsolatot.
Telefonszám: +36 20 3371480.
4.4. Adatbeviteli hibák javítása
Fogyasztónak a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a Webáruházban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására, akár a saját fiókjában a bejelentkezés után a jobb oldalon elhelyezett "saját adatok módosítása" ikonra klikkelve, akár a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból a „Törlés” feliratra kattintással). Adatbeviteli hibának minősül például egy rosszul megadott mennyiség, rossz termék elhelyezése a kosárban, majd a termék törlése a kosárból, rendelési adatok elírása stb.
4.5. A megrendelések feldolgozása és teljesítés
A megrendelések feldolgozása munkanapokon 16 óráig történik. Az azt követően leadott megrendelések feldolgozására a következő munkanapon kerül sor.
Ha a Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről a Fogyasztót haladéktalanul tájékoztatni, valamint ha Fogyasztó már az ellenértéket kifizette, akkor a fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
A Szolgáltató nem vállal felelősséget a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változások miatt. Ezekre az esetekre Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására.
4.6. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
A Fogyasztó által elküldött ajánlat (megrendelés) megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja a Fogyasztó részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a Fogyasztó által a vásárlás, vagy a regisztráció során megadott adatokat (pl. számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget. E visszaigazoló e-mail a Szolgáltató részéről a Fogyasztó által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre a Szolgáltató és Fogyasztó között.
A létrejött szerződés elektronikusan megkötött szerződésnek minősül.
Az elektronikus úton megkötött szerződésre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényben, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben,továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendeletben foglaltak az irányadók a jelen ÁSZF-ben foglaltakon túlmenően.
Fogyasztó mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg az Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.
4.7. Fizetés
Fizetés utánvétellel: a Webáruházban megrendelt termék futár igénybevételével kerül kiszállításra, a Fogyasztó a megrendelés végösszegét a futárnak teljesíti készpénzben. Utánvétellel történhet a fizetés: házhoz szállítás esetén vagy ha a Magyar Posta Zrt. szállítja a csomagot és a csomag szállítását a Felhasználó MOL Posta Pont átvétellel kéri.
Előre utalás bankszámlára: Fogyasztó a megrendelt termékek árát azok kiszállítását, megelőzően fizeti meg a Szolgáltató K&H Bank Zrt.-nél vezetett
10405066-50526767-83871007
bankszámlájára banki átutalás útján. Az utalás során a megjegyzés rovatban a megrendelés számot minden esetben szükséges feltünteti. Előre történő utalásnál, a megrendelés után az átutalásos számlát a Szolgáltató a legközelebbi munkanapon állítja ki és az átutalt összeg (termék ára összesen+szállítási díj) Szolgáltató bankszámláján történő jóváírást követően adja át a szállítónak.
Bankkártyával történő fizetés a PayU rendszerén keresztül: A bankkártyás fizetés a PayU Hungary Kft. minősített online fizetési felületén történik. Ezen fizetési mód választása esetén a Szolgáltató a PayU rendszerébe irányítja át a Fogyasztót , hogy a fizetési tranzakciót végre tudja hajtani. Fogyasztó azon a felületen használhatja bankkártyáját vagy már meglévő PayU számláját a számla kiegyenlítésére. A bankkártya adatokat minden esetben a PayU oldalán kell megadnia, így azok semmilyen körülmények között nem jutnak el a Szolgáltatóhoz. (Elfogadott bankkártyák: MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron. Nem minden bank által kibocsátott Maestro és VISA Electron típusú kártyával lehet interneten fizetni. Kérjük, érdeklődjön kártyakibocsátó bankjánál! )
Amennyiben a Fogyasztó ezt a fizetési módot választja, akkor a Fogyasztó hozzájárul elfogadja, hogy a Holnap Ott Kft. által http://www.holnapottabor.hu felhasználói adatbázisában tárolt személyes adatai átadásra kerüljenek a PayU Hungary Kft.(2074 Budapest, Rákóczi út 70-72.) részére. A továbbított adatok köre: felhasználónév (regisztráció esetén) vezetéknév, keresztnév, ország, e-mail cím, telefonszám.
Adattovábbítás célja: a Fogyasztó részére ügyfélszolgálati segítségnyújtás, tranzakciók visszaigazolása és a felhasználók védelme érdekében végzett fraud monitoring.
A vételár teljes kifizetéséig a termék a Szolgáltató tulajdonában marad.
4.8. Számla
A Szolgáltató a megrendelt termékek kiszállításakor a Fogyasztó részére, a kifizetés igazolására, a termékkel együtt a csomagban elhelyezve kinyomtatott számlát ad.
4.9. Kiszállítás
Kiszállítás díja
A Fogyasztó a vásárlásakor érvényes kiszállítási díját a Főoldal, Szállítás menüpontban találja, amely a Szolgáltató Általános Szerződési Feltételeinek részét képezi.
Kiszállítási határidő
Kiszállítást minden hétköznap 08.00 - 18.00 óra között teljesíti a futárszolgálat
A termékek kiszállítási általános határideje 1- 4 munkanap nap.
Kiszállítás módja
A Webáruházban leadott megrendelések kiszállítása a Szolgáltatóval kötött külön szerződés alapján csomagküldő szolgálat(ok) közreműködésével történik.
Szállítási címnek minden esetben olyan címet adjon meg (pl.: munkahelyi cím), ahol munkanapokon 8 és 18 óra között folyamatosan tartózkodik és a terméket át tudja venni.
A Szolgáltató a Fogyasztónak a kiszállítás előtti munkanapon e-mailben értesítést küld a rendelés futárnak történő átadásról.
Termék kézbesítése:
Ha Fogyasztó a kiszállítást végző személy által megjelölt új időpontban nem tartózkodik a Fogyasztó által megadott szállítási címen és a csomag átvétele meghiúsul. A futár további 1 alkalommal kísérli meg a megrendelt termékek kiszállítását.
A futár kétszeri kézbesítést kísérel meg, azonban ha a 2. kiszállítás is sikertelen – Fogyasztónak felróható okból -, akkor a Szolgáltató elállhat a szerződéstől és követelheti kárának megtérítését, különösen a szállítás költségeinek megtérítését.
Amennyiben Szolgáltató a szerződéstől eláll , jogosult kárának és költségeinek megtérítéséig a banki átutalással meg fizetett összeget visszatartani,illetve a szállítási költség levonása (beszámítása) után fennmaradó összeget utalja vissza a Fogyasztónak.
Termék átvétele:
Fogyasztó a termék átvételekor a futár jelenlétében nyomban köteles megvizsgálni, hogy a szállított termék(ek) csomagolása nem sérült-e, valamint, hogy valamennyi megrendelt termék szállításra került-e.
A terméknek a futártól való átvételével illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, ami azt jelenti, hogy az átvételt követően a Szolgáltatónak utólag mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni. A szállítólevél aláírásával a Fogyasztó elismeri, hogy az átvett csomag mind külsőleg, mind pedig tartalmát illetően megfelel a megrendelésében foglaltaknak (nem hiányos a csomag tartalma, nem sérült a csomagolás vagy a termék).
A Fogyasztó sérült csomagolású termék, illetve hiányos szállítás esetén a leszállított termékeket nem köteles átvenni, a teljesítést nem köteles elfogadni, ill. utánvét esetén az ellenértéket nem köteles megfizetni.
Ebben az esetben jegyzőkönyvet kell felvenni, amelyben fel kell tüntetni a csomagolás sérüléseit és az esetleges hiányosságokat. A jegyzőkönyvet mind a Fogyasztó, mind pedig a szállítást végző csomagküldő szolgálat képviselője köteles aláírni.
Az Szolgáltató a fenti jegyzőkönyv felvételét követő 14 napon belül köteles a megrendelt termékeket hiány- és sérülésmentesen leszállítani.
A Szolgáltató nem vállal felelősséget a csomagolás esetleges olyan sérüléséért, illetve a sérülésből eredő hibáért, kárért vagy kellemetlenségért, valamint az olyan hiányért, amely sérülést vagy hiányt a jegyzőkönyv nem tartalmazza.
- Elállási jog
Az e pontban foglaltak kizárólag a Fogyasztóra vonatkoznak.
Fogyasztó: a szakmája, fogyasztó foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).
A Fogyasztót a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet (továbbiakban: Korm. rendelet) 20.§-a alapján indokolás nélkül elállási jog illeti meg.
5.1. Elállási jog gyakorlásának időtartama
Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén
- a) a terméknek,
- b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított 14 napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.
Fogyasztó a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
5.2 Fogyasztót megillető elállási jog alóli kivételek
A Korm. rendelet 29.§-a szabályozza a Fogyasztót megillető elállási jog alóli kivételeket.
A Szolgáltató által értékesített termékekre figyelemmel a Fogyasztót nem illeti meg az elállási joga :
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza. Az ilyen termékek visszavétele a Szolgáltatótól nem várható el akkor, ha a Fogyasztó a terméket közvetlenül védő csomagolást már felbontotta így különösen, ha a bort záró címkét eltávolította,a dugót a palackból részben vagy egészben kihúzta és/vagy rendeltetésszerű használatát megkezdte. Ebben az esetben a termék higiéniai vagy egészségügyi minősége már nem garantálható.;
- illetve olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor.
5.3. Elállási jog gyakorlása
A Fogyasztó elállási jogát erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával vagy nyilatkozat-minta alkalmazásával gyakorolhatja. Nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postai úton ajánlott vagy tértivevényes levélben, vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 2. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Az elállási nyilatkozat minta az ÁSZF 1. számú melléklete.
Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha az 5.1 pontban megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az 5. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
A Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 2. pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli. A Szolgáltató az utánvéttel visszaküldött csomagot nem veszi át. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.
A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. A Szolgáltató nem felel azért, ha a visszaküldés során a termék elveszik vagy megsérül. A csomagolás sérüléséből eredő költségek a Fogyasztót terhelik
6.1. Szavatosság
A Szolgáltatót a Fogyasztó által megvásárolt termékre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013.évi V. törvény szabályai szerint terheli szavatossági kötelezettség a termék jellegének megfelelően.
6.1.1. Kellékszavatosság
Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a termék rejtett hibája esetén, mivel Fogyasztó a 4.9. pontban meghatározott átvétel során a szállítólevél aláírásával elismerte, hogy az átvett termék mind minőségében, mind mennyiségben megfelel a Megrendelésben foglaltaknak. Fogyasztó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet, amely hibát a felfedezéstől számítva haladéktalanul, de legkésőbb 2 hónapon belül közölnie kell. Fogyasztói szerződés esetén Felhasználó az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
Fogyasztó kérheti - a termék jellegéből adódóan - a termék kicserélését. Ha a kicserélést Fogyasztó nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Fogyasztó a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
Felhasználó közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Fogyasztó és a Szolgáltató közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Fogyasztó igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha bizonyítja, hogy a termék hibája a Felhasználó részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Felhasználónak felróható okból keletkezett, nem köteles a Felhasználó által támasztott szavatossági igénynek helyt adni.
A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
6.1.2. Termékszavatosság
A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló (Fogyasztó) – választása szerint – az 6.1.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Fogyasztónak kell bizonyítania.
Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Felhasználó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős.
Felhasználó termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Szolgáltató) szemben gyakorolhatja.
A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.
A gyártó, forgalmazó (Szolgáltató) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak, forgalmazónak (Szolgáltató) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Fogyasztót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Fogyasztó a gyártóval szemben érvényesítheti.
6.1.3. Szavatossági igények érvényesítése
Szavatossági igényeit Fogyasztó az alábbi címen érvényesítheti:
Név: Holnap Ott Kft.
Cím: 8000 Székesfehérvár, Kinizsi utca 29.
E-mail: info@holnapott.hu
6.2. Jótállás
A Szolgáltató nem értékesít olyan terméket, amely jogszabálynál fogva jótállási kötelezettség alá tartozna. A Szolgáltató szerződés alapján az értékesített termékre jótállást nem vállal.
- Jogérvényesítés
7.1. Panaszügyintézés
A Szolgáltató biztosítja, hogy a Fogyasztó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszát szóban ( személyesen vagy telefonon) vagy írásban (e-mail-ben, postai úton) közölhesse.
7.1.1. A Fogyasztó panaszát az alábbi elérhetőségeken teheti meg:
Név: Holnap Ott Kft.
Cím: 8000 Székesfehérvár, Kinizsi utca 29.
E-mail: info@holnapott.hu
Telefon: +36 20 3371480
7.2. Panaszügyintézés módja
7.2.1. A Szolgáltató a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszát a 7.1.1. pont szerinti elérhetőségeken történt előterjesztését követően legkésőbb 30 napon belül írásban, érdemben válaszol a Fogyasztó panaszára, megjelölve a jogérvényesítés lehetősége esetén a jogérvényesítés lehetséges helyét, módjait valamint az arra nyitva álló határidőket.
A Szolgáltatató a panasz bejelentést, az arra adott írásbeli választ (jegyzőkönyvet) 5 évig őrzi meg.
7.2.2. Szóban közölt panaszt a Szolgáltató lehetőség szerint azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja, feltéve hogy a panasz jellege engedi. Ha Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát telefonon közölt szóbeli panasz esetén Felhasználónak legkésőbb a 7.2.1. pontban foglalt érdemi válasszal egyidejűleg megküldi.
7.2.3. Panaszügyintézés ideje
A Szolgáltató Felhasználó által előterjesztett panaszokat a 7.1.1. pontban megadott közvetlen elérhetőségeken, hétköznapokon 13:00 -16:00 óra között fogadja.
7.2.4. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben a Szolgáltató álláspontja a Fogyasztó számára nem elfogadható, bírósági eljárást kezdeményezhet, a Szolgáltató székhelye szerint illetékes bíróságnál, továbbá fogyasztói jogvita esetén
- Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál,
- Békéltető testület eljárásának kezdeményezése
Az eljárásra a Fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes.
A Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás székhelye alapítja meg.
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6
Levélcím: 8050 Székesfehérvár, Pf.357.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: .: (22) 510-312
Elnöke: Kirst László; a testület munkáját támogató ügyvéd: dr. Kuti Anett
E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu
Online vitarendezési platform: Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelyen keresztül a fogyasztóknak lehetősége van arra, hogy az online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék. Ha a fogyasztó panaszt kíván tenni a webáruházból vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem kíván bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezést. Online vitarendezési platform elérhetősége: http://ec.europa.eu/odr
- Általános Szerződési Feltételek módosítása
A Szolgáltató az árváltozás és a vásárlási feltételek megváltoztatásának jogát fenntartja. A változások a weboldalon való megjelenéssel lépnek hatályba.
A Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a vásárlók Webáruház felületén történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan módosítani. Felhasználóval szemben a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.
- Egyéb rendelkezések
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje 2018. február 27. napja
1.számú melléklet
Elállási nyilatkozatminta
(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett: …………………………………………………………………………………………….
(Szolgáltató nevének, postai címének, elektronikus levelezési címének, telefonszámának megjelölése)
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés tekintetében: …………………………………………………………………………………………………..
(szerződés tárgyául szolgáló termék megnevezése)
Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja………................................................................
(aláhúzással jelölendő a megfelelő)
Átvett termék esetén a csomagban szereplő számla
száma……………………………………………..,
összege……………………………………………
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt
Akciós ajánlataink
Kedvezményes újévi boraink
Érdekességek
Legfrisebb híreinket megtalálod a facebook oldalunkon.
Vásárlóink kedvencei
Vásárlóink kedvenc borai